Додаток 1
до Положення про навчальні кабінети з природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів |
_________________________________
(повне найменування навчального закладу) |
|
Місце розташування кабінету
|
_________________________________
(поверх, № кабінету) |
Загальна
площа кабінету __________ м-2,
|
лаборантської
___________________ м-2
|
Меблі:
|
|
столи учнівські __________________
шт.,
|
стільці учнівські ____________
шт.,
|
стіл учителя ____________________
шт.,
|
стільці учителя _____________ шт.,
|
демонстраційний стіл ____________
шт.,
|
|
шафа __________________________
шт.,
|
інше ______________________ шт.
|
Обладнання:
|
інше ______________________ шт.
|
дошка шкільна
_____________________ шт.,
|
інше ______________________ шт.
|
дошка магнітна
____________________ шт.,
|
інше ______________________ шт.
|
дошка комп’ютерна ________________
шт.,
|
|
екран ____________________________
шт.,
|
|
комп’ютери _______________________
шт.,
|
|
ксерокс
___________________________ шт.,
|
|
принтер __________________________
шт.,
|
|
сканер ___________________________
шт.,
|
|
проектор__________________________
шт.,
|
|
витяжна шафа _____________________
шт.,
|
|
|
|
Директор навчального закладу
|
____________/___________
(підпис) (П.І.Б.) |
Завідувач кабінету
|
____________/___________
(підпис) (П.І.Б.) |
Режим роботи кабінету математики
на 2019-2020 н.р.
Розклад навчальних занять
|
понеділок
|
вівторок
|
середа
|
четвер
|
п’ятниця
|
1
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
|
|
4
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
6
|
|
|
|
|
|
7
|
|
|
|
|
|
План
роботи кабінету математики
№
|
Зміст заходів
|
Термін виконання
|
1
|
Обрати раду кабінету, розподілити обов'язки між
членами ради
|
до 05.09
|
2
|
Регулярно
проводити засідання ради кабінету
|
1 раз на
місяць
|
3
|
Скласти графік чергування учнів у кабінеті
|
до 05.09
|
4
|
Силами активу учнів проводити генеральне прибирання
кабінету
|
1 раз на
місяць
|
5
|
Провести інвентаризацію матеріальних цінностей кабінету
|
до 01.11
|
6
|
Закріпити за
учнями робочі місця в кабінеті
|
до 03.09
|
7
|
Проводити роз'яснювальну роботу з питань дотримання техніки
безпеки та безпеки життєдіяльності в
кабінеті математики:
а) правила роботи в
кабінеті;
б) правила пожежної
безпеки;
в) права та обов'язки
учнів;
г) єдині вимоги до
учнів
|
Протягом року
|
8
|
Провести інструктажі з безпеки життєдіяльності і записати їх у відповідному
журналі
|
вересень
|
9
|
Скласти
розклад роботи кабінету
|
до 10.09
|
10
|
Перевірити своєчасність і правильність ведення інвентарної
та матеріальної книг
|
до 01.10
|
11
|
Оформити:
а) паспорт кабінету;
б) акт-дозвіл на
експлуатацію кабінету;
в) журнал
громадсько-адміністративного контролю;
г) куточок з техніки
безпеки
|
до 15.09
|
12
|
Систематизувати і підібрати дидактичний матеріал для
проведення самостійних робіт
|
Протягом року
|
13
|
Скласти тексти математичних
диктантів
|
Протягом року
|
14
|
Підібрати і скласти
різнорівневі тематичні контрольні роботи
|
Протягом року
|
15
|
Розробити тексти усних вправ з математики
|
Протягом року
|
16
|
Розробити
індивідуальні завдання для невстигаючих
учнів
|
Протягом року
|
17
|
Продовжити роботу з апробації електронних педагогічних
засобів навчання
|
Постійно
|
18
|
Оформити постійно діючий стенд «математична сторінка»
|
жовтень
|
19
|
Підібрати збірку методичних статей з методики викладання
математики
|
Протягом року
|
20
|
Випустити предметну газету разом з членами ради
кабінету
|
2 рази на семестр
|
21
|
Спланувати і провести відкриті уроки для вчителів школи
|
листопад
|
22
|
Розробити
завдання для підсумкових контрольних
робіт
|
травень
|
23
|
Організувати обмін педагогічним
досвідом роботи серед членів МО зпроблем методики викладання математики
|
Протягом року
|
24
|
3 метою навчально-методичного забезпечення програмних
тем поповнювати бібліотеку
дидактичної літератури кабінету
|
Протягом року
|
25
|
Поповнити тематичні папки: «Охорона праці та безпека
життєдіяльності»; «Нормативні документи»
|
Протягом року
|
26
|
3 метою забезпечення виконання «Єдиних вимог до усного й
писемного мовлення» організувати виставку «Кращі зошити учнів»
|
Протягом року
|
27
|
Оформити папки: «На допомогу учням»; «Як
розв'язати задачу»
|
Протягом року
|
28
|
Поповнити кабінет демонстраційними моделями до
стереометричних задач
|
Протягом року
|
29
|
Організувати виготовлення наочних
посібників гуртківцями
|
протягом року
|
30
|
Поповнити кабінет математики навчально-наочними
посібниками: моделями плоских фігур
|
Протягом року
|
31
|
Оформити підписку на періодичну пресу для кабінету
математики
|
вересень
|
32
|
Організувати проведення педагогічного консультування
для учнів
|
Протягом року
|
33
|
Організувати роботу ініціативної групи учнів з метою
оформлення і розмноження навчально-методичних матеріалів
|
Протягом року
|
34
|
Організувати і провести шкільну олімпіаду з математики. Для чого:
а) з
метою підготовки до олімпіади для кожного класу розробити можливі зразки олімпіадних завдань;
б) розробити зміст
олімпіадних завдань;
в) проводити заняття з учнями, які готуються до олімпіади
|
жовтень
|
35
|
Організувати і
провести заходи предметного тижня математики
|
листопад
|
36
|
Провести конкурс математичних газет
|
листопад
|
37
|
Організувати роботу секції математики
у шкільному науковому товаристві
|
жовтень
|
38
|
Скласти індивідуальні програми для роботи з обдарованими
дітьми
|
до 10.09
|
39
|
Систематизувати творчі роботи учнів і оформити
відповідні папки
|
до 01.10
|
40
|
Вивчити
склад фонду бібліотеки школи з проблем методики викладання математики,
педагогіки і психології
|
Протягом року
|
41
|
Взяти участь у замовленні літератури для бібліотеки школи і
кабінету
|
протягом
року
|
42
|
Укомплектувати
бібліотеку кабінету підручниками
та літературою відповідно до вимог
навчальних програм
|
вересень
|
43
|
Взяти участь у проведенні Всеукраїнської акції «Живи,
книго!»
|
Протягом року
|
44
|
Провести акцію «Подаруй книгу!»
|
грудень
|
45
|
|
|
46
|
||
47
|
||
48
|
||
49
|
||
50
|
Перспективний план
розвитку кабінету математики
до 2020 року
№ з\п
|
Зміст заходів
|
Термін
|
Відповідальний
|
Виконано
|
1
|
Поповнення
матеріалів перспективного педагогічного досвіду, розробок відкритих уроків та
виховних заходів.
|
До 2020 р.
|
|
|
2
|
Поповнення
кабінету навчально-методичною літературою
|
До 2020 р.
|
|
|
3
|
Систематизація
та каталогізація друкованого та навчального обладнання, навчально-методичної
літератури, цифрових освітніх ресурсів
|
До 2020 р.
|
|
|
4
|
Поповнення
кабінету програмними засобами навчального призначення
|
До 2020 р.
|
|
|
5
|
Поповнення
матеріально-технічними засобами (проектор, ектран)
|
До 2020 р.
|
|
|
6
|
Капітальний
ремонт кабінету
|
До 2020 р.
|
|
|
Перелік обладнання кабінету
№
|
Назва
|
Кількість на клас
|
|
І. Класний інструмент
|
|||
|
Лінійка класна
|
2
|
|
|
Трикутник класний (45º, 45º)
|
1
|
|
|
Трикутник класний (30º, 60º)
|
1
|
|
|
Транспортир класний
|
2
|
|
|
Циркуль класний
|
1
|
|
|
Термометр
|
1
|
|
|
ІІ. Моделі
|
|
|
|
Тригонометричний круг
|
1
|
|
|
Набір стереометричний
|
1
|
|
|
Набір геометричних моделей
|
1
|
|
|
Набір геометричних фігур
|
1
|
|
|
Модель годинника
|
1
|
|
ІІІ. Друковані матеріали
|
|||
|
Портрети видатних математиків
світу
|
1 комплект
|
|
|
Дидактичний матеріал з
математики 5 клас.
|
|
|
|
Дидактичний матеріал з
математики 6 клас.
|
|
|
|
Дидактичний матеріал «Алгебра»
7 клас
|
|
|
|
Дидактичний матеріал «Алгебра»
8 клас
|
|
|
|
Дидактичний матеріал «Алгебра»
9 клас
|
|
|
|
Дидактичний матеріал «Алгебра» 10-11
класи
|
|
|
|
Дидактичний матеріал «Геометрія»
7 клас
|
|
|
|
Дидактичний матеріал «Геометрія»
8 клас
|
|
|
|
Дидактичний матеріал «Геометрія»
9 клас
|
|
|
|
Дидактичний матеріал «Геометрія»
10-11 класи
|
|
|
|
Комплект таблиць «Алгебра 10-11
класи»
|
|
|
|
Комплект таблиць «Алгебра 7–9
класи»
|
|
|
|
Комплект таблиць «Геометрія 7–9
класи»
|
|
|
|
Комплект таблиць «Геометрія
10–11 класи»
|
|
|
|
Комплект таблиць «Математика 5
клас»
|
|
|
|
Комплект таблиць «Математика 6
клас»
|
|
|
ІV. Технічні засоби навчання
|
|||
|
Комп`ютер вчителя
|
1
|
|
V. Педагогічні програмні засоби з математики
|
|||
|
Математика 5 клас
|
1
|
|
|
Математика 6 клас
|
1
|
|
|
Алгебра 7-9 класи
|
1
|
|
|
Геометрія 7-9 класи
|
1
|
|
|
Алгебра 10-11 класи
|
2
|
|
|
Геометрія 10-11 класи
|
2
|
|
VІ. Стенди
|
|||
|
Тригонометричні функції
|
|
|
|
Алгебра
|
|
|
|
Степені
|
|
|
|
Тригонометричні рівняння та
нерівності
|
|
|
|
Початки аналізу
|
|
|
|
Планіметрія
|
|
|
|
Стереометрія
|
|
|
|
Математика – цариця всіх наук
|
|
|
|
Символи України
|
|
|
Забезпеченість
літературою
Наявність
друкованих демонстраційних посібників та роздаткового матеріалу
Наявність
саморобних навчально-наочних посібників
Забезпеченість
приладами і матеріалами для практичних робіт
Наявність
тематичної картотеки дидактичного роздаткового матеріалу
Наявність
тематичної картотеки дидактичного роздаткового матеріалу
Наявність роздаткових дидактичних матеріалів для учнів
(збірників, посібників)
Тематичні
папки
Про затвердження Положення про навчальні кабінети з
природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів
Наказ МОНмолодьспорт № 1423 від 14.12.12 року
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА
СПОРТУ УКРАЇНИ
НАКАЗ
№ 1423 від 14 грудня 2012 року
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
3 січня 2013 р. за № 44/22576
в Міністерстві юстиції України
3 січня 2013 р. за № 44/22576
Про затвердження Положення про
навчальні кабінети з природничо-математичних
предметів загальноосвітніх навчальних закладів
навчальні кабінети з природничо-математичних
предметів загальноосвітніх навчальних закладів
Відповідно до частини першої статті 12 Закону України "Про освіту", частини першої статті 37
Закону України "Про загальну середню
освіту", підпункту 3 пункту 1 додатка 2 "Завдання і заходи
з виконання Державної цільової соціальної програми підвищення якості шкільної
природничо-математичної освіти на період до 2015 року" до Державної
цільової соціальної програми підвищення якості шкільної природничо-математичної
освіти на період до 2015 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів
України від 13 квітня 2011 року № 561, Положення про навчальні кабінети
загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства освіти
і науки України від 20 липня 2004 року № 601, зареєстрованого
в Міністерстві юстиції України 9 вересня 2004 року за № 1121/9720, та з метою
дотримання загальних та спеціальних вимог до матеріально-технічного та
науково-методичного оснащення кабінетів природничо-математичних предметів
загальноосвітніх навчальних закладів наказую:
1. Затвердити Положення про навчальні кабінети з природничо-математичних
предметів загальноосвітніх навчальних закладів, що додається.
2. Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Єресько О.В.)
забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції
України в установленому законодавством порядку.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра
Жебровського Б.М.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Тимчасово виконуючий
обов’язки Міністра Є.М. Суліма
обов’язки Міністра Є.М. Суліма
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти і науки,
молоді та спорту
14.12.2012 № 1423
Наказ Міністерства освіти і науки,
молоді та спорту
14.12.2012 № 1423
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
3 січня 2013 р. за № 44/22576
в Міністерстві юстиції України
3 січня 2013 р. за № 44/22576
ПОЛОЖЕННЯ
про навчальні кабінети з природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів
про навчальні кабінети з природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів
І. Загальні положення
1.1. Це Положення розроблено відповідно до Закону
України "Про загальну середню
освіту", Державного стандарту базової і повної середньої
освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004
року № 24 (далі - Державний стандарт базової і повної середньої освіти), підпункту 3
пункту 1 додатка 2 "Завдання і заходи з виконання Державної цільової
соціальної програми підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти
на період до 2015 року" до Державної цільової соціальної програми
підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015
року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011
року № 561, Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних
закладів, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 20
липня 2004 року № 601, зареєстрованого
в Міністерстві юстиції України 9 вересня 2004 року за № 1121/9720.
1.2. Це Положення визначає загальні та спеціальні вимоги до розташування,
матеріально-технічного обладнання та науково-методичного оснащення кабінетів з
природничо-математичних предметів (далі - кабінети з ПМП) і є обов'язковим для
використання в загальноосвітніх навчальних закладах незалежно від типу та форми
власності.
1.3. У цьому Положенні терміни вживаються у таких значеннях:
·
засоби навчання та обладнання - навчально-наочні
посібники, технічні засоби навчання, обладнання навчального, загального та
спеціального призначення для загальноосвітніх навчальних закладів;
·
кабінет з ПМП - приміщення загальноосвітнього
навчального закладу, оснащене сучасними засобами навчання та шкільним
обладнанням, у якому проводиться навчально-виховна робота з учнями відповідно
до Державного стандарту базової і повної середньої освіти, навчальних планів та
програм, а також науково-методична робота з природничо-математичних предметів:
кабінет (лабораторія) біології, кабінет географії, кабінет математики, кабінет
(лабораторія) фізики, кабінет (лабораторія) хімії.
ІІ. Мета, завдання та основні принципи організації роботи кабінетів з ПМП
2.1. Кабінети з ПМП створюються у загальноосвітніх навчальних закладах
відповідно до Державного стандарту базової і повної освіти. Площа приміщень на
одного учня у кабінетах з ПМП без використання персональних комп’ютерів повинна
відповідати вимогам Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання
загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу
ДСанПіН 5.5.2.008-01, затверджених постановою Головного державного санітарного
лікаря України від 14 серпня 2001 року № 63 (далі - ДСанПіН 5.5.2.008-01), із
розрахунку:
Таблиця 1
Кабінет
|
Площа на 1 учня, м 2
|
Примітка
|
1
|
2
|
3
|
Географії
|
2,4 м 2
|
1 кабінет на 15 класів
|
Математики
|
2,4 м 2
|
1 кабінет на 8 класів
|
Біології
|
2,8 м 2
|
1 кабінет на 15 класів
|
Фізики
|
2,8 м 2
|
1 кабінет на 8 класів
|
Хімії
|
2,8 м 2
|
1 кабінет на 15 класів
|
Лаборантська (для
кожного з природничо-математичних кабінетів)
|
0,75 м 2
|
не менше 16 м 2
|
2.2. Основною метою створення кабінетів з ПМП є забезпечення оптимальних умов для організації навчально-виховного процесу з природничо-математичних предметів та реалізації завдань відповідно до вимог Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти.
2.3. Завданням функціонування кабінетів з ПМП є створення передумов для:
·
організації навчально-виховної роботи з біології,
географії, математики, фізики, хімії;
·
реалізації практично-дійової і творчої складових
змісту навчання;
·
забезпечення в основній та старшій школі поглибленого
і профільного навчання;
·
організації роботи предметних гуртків та
факультативів;
·
проведення засідань предметних методичних об'єднань;
·
індивідуальної підготовки вчителів до занять та
підвищення їх кваліфікації.
2.4. Оснащення, обладнання, реконструкція кабінетів з ПМП здійснюються
відповідно до вимог:
·
ДСанПіН 5.5.2.008-01;
·
Державних будівельних норм України ДБН В.2.2-3-97
"Будинки та споруди навчальних закладів», затверджених наказом Державного
комітету України у справах містобудування і архітектури від 27 червня 1996 року
№ 117 та введених у дію наказом від 6 серпня 1997 року № 136 з 1 січня 1998
року (далі - ДБН В.2.2-3-97 "Будинки та споруди навчальних
закладів");
·
Правил
пожежної безпеки для закладів, установ і організацій системи освіти України,
затверджених наказом Міністерства освіти України, Головного управління
Державної пожежної охорони МВС України від 30 вересня 1998 року № 348/70,
зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 17 грудня 1998 року за № 800/3240
(далі - Правила пожежної безпеки);
·
Правил
безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених
наказом Комітету по нагляду за охороною праці Міністерства праці та соціальної
політики України від 9 січня 1998 року № 4, зареєстрованих в Міністерстві
юстиції України 10 лютого 1998 року за № 93/2533 (далі - Правила безпечної
експлуатації електроустановок);
·
Положення
про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в
установах і навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства
освіти і науки України від 1 серпня 2001 року № 563, зареєстрованого в Міністерстві
юстиції України 20 листопада 2001 року за № 969/6160 (далі - Положення про
організацію роботи з охорони праці);
·
Правил
безпеки під час проведення навчання з біології в загальноосвітніх навчальних
закладах, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України
від 15 листопада 2010 року № 1085, зареєстрованих в Міністерстві юстиції
України 3 грудня 2010 року за № 1215/18510 (далі - Правила безпеки під час
проведення навчання з біології);
·
Правил
безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах
(лабораторіях) фізики та хімії загальноосвітніх навчальних закладів,
затверджених наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 16 липня
2012 року № 992, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 3 серпня 2012
року за № 1332/21644 (далі - Правила безпеки під час проведення
навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях) фізики та хімії);
·
Правил
безпеки під час навчання в кабінетах інформатики навчальних закладів системи
загальної середньої освіти, затверджених наказом Державного комітету
України з нагляду за охороною праці від 16 березня 2004 року № 81,
зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 17 травня 2004 року за №
620/9219.
2.5. Відповідно до Положення про організацію роботи з
охорони праці створена районним
(міським) органом освіти комісія визначає готовність загальноосвітнього
навчального закладу до навчального року.
2.6. На кожний кабінет з ПМП складається паспорт
кабінету (додаток 1).
ІІІ. Типи та розташування кабінетів з ПМП
3.1. Створення кабінетів з ПМП визначається предметною специфікою,
розміщенням приміщення та оснащенням засобами навчання та шкільним обладнанням.
3.2. У загальноосвітніх навчальних закладах із малою наповнюваністю класів
допускається використання навчальних кабінетів комбінованого типу (з двох
предметів) за вимогами до упорядкування та удосконалення
організаційно-педагогічних умов функціонування цих кабінетів.
3.3. У загальноосвітніх навчальних закладах можуть створюватись такі типи
навчальних кабінетів з природничо-математичних предметів:
·
кабінети з окремих предметів (кабінет біології,
кабінет географії, кабінет математики, кабінет фізики, кабінет хімії);
·
комбіновані кабінети з набором навчально-методичної
інформації та матеріально-технічного забезпечення для декількох предметів
(хімія - біологія, математика - креслення, фізика - астрономія тощо).
3.4. Кабінети з ПМП створюються з лаборантськими, що прилягають до цих
кабінетів. Лаборантські повинні мати вихід до кабінету, а ті, що створюються
при кабінетах фізики, хімії, біології, - додатково окремий вихід у коридор.
3.5. Для дотримання безпеки учнів під час перерв розміщення кабінетів (якщо
у загальноосвітньому навчальному закладі існує кабінетна система) на поверхах
здійснюється шляхом поєднання на одному поверсі (в одному блоці або секції
закладу) кабінетів для 5-9-х класів, на іншому (в іншому блоці або секції) -
для 10-11-х класів.
3.6. Розташування кабінетів може змінюватись відповідно до зміни
спеціалізації загальноосвітнього навчального закладу, співвідношення класів та
кількості учнів у них чи з інших причин.
3.7. Перебувати учням у приміщеннях кабінетів фізики, хімії, біології
дозволяється тільки у присутності вчителя або лаборанта.
IV. Матеріально-технічне забезпечення кабінетів з ПМП
4.1. Комплектація кабінетів з ПМП
4.1.1. Комплектація кабінетів з ПМП обладнанням здійснюється відповідно до
вимог цього Положення.
4.1.2. До матеріально-технічного забезпечення навчальних кабінетів з ПМП
належать шкільні меблі, обладнання та устаткування, а також засоби, що
забезпечують безпеку життєдіяльності.
4.2. Шкільні меблі
4.2.1. Шкільні меблі у кабінетах з ПМП повинні відповідати санітарно-гігієнічним
правилам та нормам (ДСанПіН 5.5.2.008-01), а їх розміщення здійснюється
відповідно до вимог ДБН В.2.2-3-97 "Будинки та споруди навчальних
закладів".
4.2.2. Шкільні меблі мають шість розмірів за ростовими групами та
маркуванням їх у вигляді ліній відповідного кольору:
Таблиця 2
Зріст учнів
|
Маркування (колір лінії)
|
Група меблів
|
1
|
2
|
3
|
до 115 см
|
Оранжевий
|
1
|
115-130 см
|
Фіолетовий
|
2
|
130-145 см
|
Жовтий
|
3
|
145-160 см
|
Червоний
|
4
|
160-175 см
|
Зелений
|
5
|
понад 175 см
|
Блакитний
|
6
|
4.2.3. У кабінетах хімії, фізики та біології встановлюються спеціальні двомісні лабораторні столи трьох розмірів за 4-, 5-, 6-ростовими групами, прикріплені до підлоги, у кабінетах математики та географії - шкільні меблі: парти, одно- або двомісні учнівські столи та учнівські стільці.
4.2.4. Парти (учнівські столи) повинні бути тільки стандартні, при цьому
стіл і стілець мають бути однієї групи. Необхідно передбачити наявність меблів
двох-трьох розмірів з перевагою одного з них або трансформативних столів зі
зміною висоти згідно з антропометричними даними школярів. Для визначення учням
необхідного розміру меблів у кабінеті повинна бути нанесена кольорова мірна
вертикальна лінійка.
4.2.5. Робочі місця вчителів фізики, хімії, біології монтуються на
підвищенні, обладнуються демонстраційним столом (у кабінетах хімії та біології
з препараторською частиною висотою 75 см). Тумби стола оснащують спеціальними
пристроями (шухлядами) для зберігання інструментів, хімічного посуду,
мікропрепаратів і приладів, що використовуються для проведення дослідів. До
демонстраційної частини стола (висота 90 см) підводять електричний струм, воду
і каналізацію. Робочі площі столів повинні бути покриті спеціальними
матеріалами, стійкими до механічних та термічних пошкоджень, хімічних
реактивів. У кабінеті хімії та біології робоче місце вчителя доцільно обладнати
витяжною шафою з вільним доступом до неї.
4.2.6. Кабінет хімії обладнується демонстраційним столом з витяжною шафою,
додатковим місцевим освітленням, підведенням гарячої та холодної проточної води
відповідно до вимог ДСанПін 5.5.2.008-01.
4.3. Обладнання та устаткування
4.3.1. У кожному кабінеті розміщується класна (аудиторна) дошка одного з
видів: на одну, три або п'ять робочих поверхонь у розгорнутому або складеному
вигляді. Середній щит класної (аудиторної) дошки на три або п'ять робочих
поверхонь може бути використаний для демонстрації екранно-звукових засобів
навчання на навісному екрані.
4.3.2. На окремих робочих поверхнях класної (аудиторної) дошки залежно від
специфіки предмета може бути накреслено графічну сітку для побудови графіків.
4.3.3. Одна з робочих поверхонь може мати магнітну основу з кріпленнями для
демонстрації навчально-наочних посібників (таблиць, карт, моделей-аплікацій
тощо).
4.3.4. Робочі поверхні на звороті дошки можуть бути покриті білим кольором
для нанесення написів за допомогою спеціальних фломастерів.
4.3.5. Поряд з класною (аудиторною) дошкою в кабінеті математики розміщують
демонстраційні креслярські інструменти.
4.3.6. Лаборантські відповідно до специфіки кабінету обладнуються:
·
витяжною шафою;
·
секційними шафами для зберігання приладів та
лабораторного посуду;
·
металевими шафами або сейфами для зберігання хімічних
реактивів;
·
рукомийником;
·
столом для підготовки дослідів, приладів і
навчально-наочних посібників для занять;
·
однотумбовим столом для роботи вчителя та лаборанта;
·
столом з пристроями для зберігання матеріалів та
інструментів для ремонту приладів;
·
пристроями для миття і сушіння посуду та дистилятором,
які монтуються на стіні.
4.3.7. Хімічний посуд зберігається у лабораторних приміщеннях,
розташовується окремо відповідно до розміру, виду і матеріалу (пластмаса, скло,
метал), з якого він виготовлений.
4.3.8. Склянки для зберігання реактивів повинні мати етикетки з чіткими і
яскравими написами їх назв. Усі шафи для зберігання хімічних реактивів повинні
замикатися, ключі від них зберігаються у вчителя. На посуді з отруйними, вогне-
та вибухонебезпечними речовинами мають бути етикетки з написами різного
кольору:
"Вогненебезпечно!" - червоного;
"Отрута!" - жовтого;
"Оберігати від води!" зеленого.
4.3.9. Хімічні реактиви зберігаються та розміщуються системно залежно від
їх властивостей (гігроскопічні реактиви, леткі, горючі і органічні речовини,
кислоти тощо).
4.3.10. Усі матеріальні цінності обліковуються в
інвентарній книзі, за формою, наведеною в додатку 1 доПоложення про навчальні кабінети
загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженого наказом
Міністерства освіти і науки України від 20 липня 2004 року № 601,
зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 9 вересня 2004 року за №
1121/9720, яка повинна бути прошнурована, пронумерована та скріплена печаткою.
4.3.11. Місця зберігання засобів навчання нумеруються і позначаються
назвами на етикетках, що заносяться до інвентарної книги, яка зберігається у
кабінеті.
4.3.12. Матеріальні об'єкти (предмети) і матеріали, що
витрачаються в процесі роботи (хімреактиви, посуд тощо), заносяться до
матеріальної книги за формою, наведеною в додатку 2 до Положення про навчальні кабінети
загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженого наказом
Міністерства освіти і науки України від 20 липня 2004 року № 601,
зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 9 вересня 2004 року за №
1121/9720.
4.3.13. Облік та списання морально та фізично застарілого обладнання,
навчально-наочних посібників проводяться відповідно до законодавства.
4.4. Забезпечення безпеки життєдіяльності
4.4.1. Кабінети з ПМП повинні бути забезпечені:
·
аптечкою з набором медикаментів, перев’язувальних
засобів і приладдя для надання першої долікарської допомоги, перелік яких
наведено у додатку 2 до цього Положення;
·
первинними засобами пожежогасіння відповідно до
додатка 2 до Правил пожежної безпеки.
4.4.2. Кабінет фізики забезпечується системою
електрообладнання із загальних стаціонарних та спеціалізованих взаємозв'язаних
електричних пристроїв і джерел, які вмикаються до мережі змінного трифазного
струму (з фазною напругою 127 В або 220 В) та однофазного (від 5 В до 250 В),
постійного струму з напругою від 0 до 110 В. У лаборантській встановлюється
центральний щиток, від якого подається однофазний і трифазний струм на
розподільний щиток з випрямлячем і регулятором напруги (розміщеним поряд з
класною дошкою). До учнівських столів у кабінеті фізики підводиться змінний
електричний струм до 42 В (відповідно до пункту 6.7 глави 6 Правил безпечної експлуатації
електроустановок).
4.4.3. Проведення занять у кабінеті біології
здійснюється відповідно до Правил безпеки під час проведення
навчання з біології.
4.4.4. Проведення занять у кабінетах хімії та фізики
здійснюється відповідно до Правил безпеки під час проведення
навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях) фізики та хімії.
4.4.5. Вимоги пожежної безпеки для всіх навчальних
приміщень визначаються Правилами пожежної безпеки.
4.4.6. Проведення лабораторних (дослідних) робіт дозволяється учням тільки
у присутності викладача.
V. Навчально-методичне забезпечення кабінетів з ПМП
5.1. Навчально-методичне забезпечення кабінетів з ПМП складається з
навчальних програм, підручників, навчальних, методичних та навчально-наочних
посібників, обладнання навчального, загального та спеціального призначення з
відповідного предмета.
5.2. Розподіл та зберігання засобів навчання і навчального обладнання
здійснюються згідно з вимогами навчальних програм за розділами, темами і
класами відповідно до класифікаційних груп у секціях меблів спеціального
призначення у кабінетах чи (та) лабораторних приміщеннях.
5.3. У кабінетах біології, фізики та хімії повинні бути журнали реєстрації
інструктажів з безпеки життєдіяльності (первинний, цільовий) та інструкції з безпеки
під час роботи в кабінетах фізики, хімії, біології.
5.4. Додатково кабінети можуть бути оснащені:
·
підручниками та навчальними посібниками для кожного
учня;
·
фаховими журналами;
·
інформаційними виданнями МОНмолодьспорту України;
·
бібліотечкою науково-популярної,
довідково-інформаційної і методичної літератури;
·
інструктивно-методичними матеріалами педагогічного
досвіду;
·
інструкціями для виконання лабораторних і практичних
робіт, дослідів, спостережень, фізичного практикуму тощо;
·
краєзнавчими матеріалами.
VI. Оформлення навчальних кабінетів
6.1. На вхідних дверях кабінету повинен бути відповідний напис на табличці
з назвою кабінету: "Кабінет фізики", "Кабінет хімії" тощо.
6.2. Для оформлення кабінетів передбачено створення навчально-методичних
експозицій.
До експозицій відповідно до спеціалізації кабінету належать:
·
державна символіка;
·
правила роботи в кабінеті;
·
портрети видатних учених галузі;
·
таблиці сталих величин, основних формул;
·
еволюція органічного світу та його класифікація;
·
таблиці "Періодична система хімічних елементів Д.
І. Менделєєва", "Електрохімічний ряд напруг металів",
"Розчинність основ, кислот, амфотерних гідроксидів і солей";
·
системи вимірювання фізичних одиниць;
·
політична карта світу, політико-адміністративна карта
України, фізична карта України тощо.
6.3. Кабінети з ПМП загальноосвітнього навчального закладу повинні бути
забезпечені настінними (настільними) приладами для вимірювання температури та
вологості повітря.
VII. Керівництво кабінетом з ПМП
7.1. Роботою кабінету з ПМП керує завідувач, якого призначає директор
навчального закладу своїм наказом з числа учителів вищої категорії або
вчителів-методистів за профілем.
7.2. Завідувач кабінету з ПМП відповідає за належний стан обладнання,
приладів, упорядкування, зберігання й використання навчально-наочних посібників
та інших матеріальних цінностей кабінету.
7.3. До обов'язків завідувача кабінету з ПМП належать:
·
складання перспективного і щорічного планів оснащення
кабінету;
·
контроль за дотриманням у кабінеті правил безпеки та
гігієни навчання;
·
ведення інвентарної книги із занесенням до неї
відповідних змін про нові надходження, витрати та списання матеріальних
цінностей;
·
керівництво і контроль за роботою лаборанта, надання
йому практичної допомоги.
7.4. Завідувач кабінету з ПМП щороку подає пропозиції щодо оснащення
кабінету засобами навчання та шкільним обладнанням керівнику навчального
закладу.
Директор департаменту загальної середньої
та дошкільної освіти О.В. Єресько
та дошкільної освіти О.В. Єресько
Додаток 1
до Положення про навчальні кабінети з природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів |
_________________________________
(повне найменування навчального закладу) |
|
Місце розташування кабінету
|
_________________________________
(поверх, № кабінету) |
Загальна
площа кабінету __________ м-2,
|
лаборантської
___________________ м-2
|
Меблі:
|
|
столи учнівські __________________
шт.,
|
стільці учнівські ____________
шт.,
|
стіл учителя ____________________
шт.,
|
стільці учителя _____________ шт.,
|
демонстраційний стіл ____________
шт.,
|
|
шафа __________________________
шт.,
|
інше ______________________ шт.
|
Обладнання:
|
інше ______________________ шт.
|
дошка шкільна
_____________________ шт.,
|
інше ______________________ шт.
|
дошка магнітна
____________________ шт.,
|
інше ______________________ шт.
|
дошка комп’ютерна ________________
шт.,
|
|
екран ____________________________
шт.,
|
|
комп’ютери _______________________
шт.,
|
|
ксерокс ___________________________
шт.,
|
|
принтер __________________________
шт.,
|
|
сканер ___________________________
шт.,
|
|
проектор__________________________
шт.,
|
|
витяжна шафа _____________________
шт.,
|
|
Директор навчального закладу
|
____________/___________
(підпис) (П.І.Б.) |
Завідувач кабінету
|
____________/___________
(підпис) (П.І.Б.) |
Немає коментарів:
Дописати коментар